Factura umilinţei

Vineri 27 2008. Cald, arşiţă mare în Madrid. Mă întâlnesc cu un prieten spaniol, numai ce ne salutăm şi începe tirul: " Auzi? Am ceva foarte tare pentru tine. Ai să te distrezi la culme. Eu m-am dezintegrat de cât am răs astăzi în timp ce citeam. Ţi-am adus să citeşti şi tu." Mirat la culme, încep să citesc petecul de hârtie pe care era tipărit un articol decupat din ziarul El Mundo, apărut Joi 26 iunie. Am citit titlul şi l-am întrebat enervat: " Ce este de râs în asta? De altfel, chestiile astea circulă de zile bune prin presa românească. Nu văd nimic nostim." "Tu citeşte mai departe" spune amicul.

Iată mai jos articolul integral:

"Factura eliminării

Preşedintele federaţiei române de fotbal îşi acuză fotbaliştii de montarea de orgii sexuale înaintea partidelor şi îi pedepseşte cu plata răcoritoarelor.

Federaţia română se poartă cu fotbaliştii săi precum legendarul Vlad Ţepeş cu prizonierii săi turci.Din momentul în care a căzut eliminată în grupe efect al înfrângerii suferite în faţa Olandei, şefii fotbalului românesc nu s-au oprit din a nega şi critica munca celor selecţionaţi. Asta, în cel mai bun caz. În timp ce turneul se apropie de finalul său, cresc în intensitate acuzaţiile privitoare la presupusele orgii sexuale montate de către jucătorii în nopţile de dinaintea meciurilor disputate la EURO 2008.Ca să realizăm cât de încărcată este atmosferă nu trebuie decât să spunem că Federaţia a pedepsit jucătorii cu plata răcoritoarelor şi sticlelor de apă minerală consumate de jucători în timpul antrenamentelor şi ale partidelor.

Însă umilinţa nu se sfârşeşte aici: Mircea Sandu, preşedintele FRF, a anunţat că va pedepsi jucătorii cu o primă de 150 de euro pentru fiecare meci jucat, în timp ce pentru un amical disputat împotriva Rusiei cu aproximativ o lună înainte de startul EURO, s-au plătit 1200 de euro. Ionuţ Lupescu, director în cadrul Fedraţiei a confirmat rahitica sumă:" Plăţile urmau să atingă pragul de două milioane de euro în cazul calificării în sferturi. Cum nu au reuşit să treacă de grupe, nu vor primi absolut nimic". Trebuie să amintim că România a fost înfiptă la tragerea la sorţi în aşa-zisă Grupă a Morţii, alături de Italia, Franţa şi Olanda, echipe ce au cucerit deja titlul continental.

Nu toate focurile sunt trase însă în direcţia jucătorilor, unul dintre cei care a sărit în apărarea lor este chiar selecţionerul Victor Piţurcă:" Această echipă era pregătită să învingă Olanda dacă am fi putut conta pe toate vedetele, nu pe rezerve. În orice caz, când am preluat-o eu, naţionala era pe locul 32 în ranking-ul mondial. Acum suntem pe 12, aşa că nu înţeleg criticile".

Un alt personaj care apăra jucătorii este Dumitru Dragomir, preşedintele Ligii Române de Fotbal. Cunoscut în ţara sa precum " Şeful" sau " Corleone", acest deputat naţionalist a a acuzat capii FRF de corupţie:trecând peste economiile făcute cu ocazia "sucurilor şi a apei minerale", şefii federaţiei au prezentat nişte chelutuieli de-a dreptul dezastruase pentru conturile entităţii. Nici mai mult nici mai puţin de cinci milioane de euro au fost cheltuite între 2 şi 17 iulie:" Lupescu şi-a umplut buzunarele pe spatele tuturor celor care au transpirat în tricoul naţionalei şi care au ieşit cu fruntea sus din partide disputate împotriva a echipe ca Italia sau Franţa" afirmă Dragomir." Este o ruşine să ştii că jucătorii sunt obligaţi să plătească răcoritoarele şi apa consumată în timp ce alcoolul scump curgea în paharele şefilor. Din banii tuturor românilor".Dragomir mai acuză deasemenea federaţia de plata în comisioane a peste un milion de euro.

Antrenorul Piţurcă nu s-a salvat nici el de atacurile lui Dragomir, acuzat fiind că a permis " fiestele celebrate de jucători cu fete sosite la hotel în minibusuri". Cosmin Contra, jucător la Getafe, descrie cum s-au negociat primele cu federalii şi cum jucătorii au fost înşelaţi de către aceştia:" S-au reunit cu mine, cu Chivu, Lobonţ şi Mutu, însă noi am greşit pentru că i-am lăsat să profite de noi". Dorinel Munteanu, un mit în naţionala română, a comparat primele plătite fotbaliştilor români " cu banii pe care îi câştigă un compatriot ca zugrav în Spania". Presa, afectată de eliminarea naţionalei, nu înţelege nici ea cum au ajuns în semifinale patru echipe pe care România le învinseseră deja: Germania cu un 5-1 în 2004, Turcia cu 2-0, Rusia cu 3-0 şi în cele din urmă Spania cu 1-0 chiar pe terenul acesteia. Pentru ei, campioana ar trebui să fie România."

Am citit articolul şi nu ştiu ce m-a afectat mai tare: rândurile scrise sau faptul că ele au fost scrise de către un român, Alexandru Petrescu, acelaşi om care anunţa România cu ceva vreme în urmă că Busuioc Costel, alias " Pavarotti din Carpaţi", "a făcut o infecţie şi are pungi de puroi sub braţ". Am înţeles însă de ce amicul meu spaniol s-a lăţit de râs în momentul în care l-am auzit povestind mai departe: " Ai văzut ce chestie tare?Românii şi-au pus fotbaliştii să plătească sucurile şi apa pe care au consumat-o la EURO".

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu