- In spatele succeselor sportive stă mai mereu, pe langă talentul absolut necesar, o bună gestionare economica şi managerială.Dacă intr-un articol recent am vorbit de şcoala de fotbal a celor de la Ajax, a venit rândul viitoarei rivale din Champions League a clubului Steaua.Discuţia in cazul Sevillei ia o altă turnură, pentru că dacă vorbind de Ajax , am putut vedea puternicul accent pus de aceştia pe potenţialul din propria pepinieră, spaniolii au ales varianta unui management echilibrat si eficient financiar.
1999/2000
Sevilla retrogradează in Segunda Division( Liga Secundă din Spania) la doar un an după ce promovase.Câştigase doar cinci partide pe tot parcursul intregului campionat, prea putin însă şi andaluzii se văd nevoiţii sa mai trecă o dată prin purgatoriul ligii secunde.Revin repede pe scena primei divizii sezonul imediat urmator.
Ascensiunea Sevillei catre glorie a inceput in vara anului 2003, clubul nu trecea printr-un moment tocmai favorabil ,situaţia economică era destul de dificila , chiar gravă ceea ce tragea clubul catre o mediocritate ce îl obliga sa se menţină in lupta pentru supravieţuirea in prima divizie.Aflându-se intr-o situaţie in care se cheltuia mai mult decăt se incasa, clubul a apelat la suporteri lansand un slogan mobilizator
devenit celebru intre timp “ABONEAZĂ-TE LA A VISA”. S-a încercat atragerea fanilor pentru a trage la rândul lor de o echipă in care apăreau puţine nume cunoscute,din care se distingeau tânărul Antonio Reyes şi Javi Navarro.
…..
Aşa era Sevilla acelor timpuri, vorbind de abonamente la visuri si salturi catre calitate.S-au facut transferuri ce intreţineau iluzia, jucatori ca Dario Silva sau Baptista , acesta din urmă explodănd pur si simplu în chiar primul său sezon cu o sumă de 20 de goluri marcate.Sevilla a reuşit
sa se califice intr-o cupă europeană după nouă ani.Promisiune indeplinită.
In vara lui 2004 s-a făcut încă un efort de a întări echipa, fiind promovati din echipele de juniori , Jesus Navas si Sergio Ramos, plecarea
lui Reyes la Arsenal, fiind astupată prin aducerea unui alt brazilian, mijlocasul vedetă al celor de la Santos , Renato Dirnei.Mesajul continua
sa relaţioneze cu cel precedent “VISUL CONTINUĂ” şi deşi Sevilla pierde calificarea in Champions League pe ultima sută de metri, reuşeste totusi
o a doua calificare consecutivă in cupa UEFA.
Ratarea calificării in Champions League, atinge moralul suporterilor, clubul vazăndu-se nevoit sa apeleze încă o data la orgoliul sevillist.
Trebuia scos pieptul inainte si urmatoarea campanie de promovare sloganul este “POTI FII SUPORTER AL ALTEI ECHIPE?”.Evident că ţinta a fost atinsă, iar clubul nu a dat nici un pas inapoi , chiar dacă golgeterul Julio Baptista si copilul-minune Sergio Ramos aleg să plece la Real Madrid.Este adus un portar ce dă siguranţă, Palop, jucători de creaţie precum Maresca sau Luis Fabiano, Kanoute care la momentul respectiv a fost considerat un transfer ciudat pentru ca mai apoi sa devina spectaculos si bomba mediatică Javier Saviola.
….
Iată mai jos cateva exemple edificatoare ale politicii de transferuri.
Se ajunge in acea finala de cupa UEFA ratată de Steaua , Middlesbrough este de-a dreptul desfiinţată şi cu o altă participare in cupa UEFA
clubul reaminteşte ” visurile se implinesc” avertizand ” va urma ceva mai bun”.Pariul a fost caştigat.Sezonul 2006/2007 incepe şi soseşte
Supercupa Europei caştigată in dauna Barcelonei iar in octombrie 2006 Sevilla se instalează pe primul loc in rankingul cluburilor europene
, loc de pe care până in prezent nu a fost coborâtă.Urmează o inşiruire de trofee caştigate ,Cupa Spaniei, Cupa UEFA, Supercupa Spaniei si calificarea in Champions League după o pauză de 50 de ani.
In patru ani trecuţi de la acel “Abonează-te la a visa” progresul sportiv si social al clubului Sevilla a fost incredibil.In vara 2006 a fost nevoie să se facă liste de aşteptare pentru cei ce doreau sa devina abonaţi ai clubului.In 2007 pe această listă sunt trecute peste 10 000 de persoane, care mai mult ca sigur vor fi nevoiţi sa aştepte mult timp până vor obţine un abonament FC Sevilla.Şi asta pentru că in faţa acestui nou sezon se aşteaptă ca cei 41.600 de actuali abonaţi sa işi reînnoiască abonamentele,iar deschiderea acelei liste se prevede a fi dificil de realizat.Toate acestea , in patru ani nebuni, vertiginoşi, plini de succese, greu de explicat, ani care au schimbat sloganul in
“VREI MAI MULT? VISEAZĂ SI ABONEAZĂ-TE”
.....
devenit celebru intre timp “ABONEAZĂ-TE LA A VISA”. S-a încercat atragerea fanilor pentru a trage la rândul lor de o echipă in care apăreau puţine nume cunoscute,din care se distingeau tânărul Antonio Reyes şi Javi Navarro.
…..
Aşa era Sevilla acelor timpuri, vorbind de abonamente la visuri si salturi catre calitate.S-au facut transferuri ce intreţineau iluzia, jucatori ca Dario Silva sau Baptista , acesta din urmă explodănd pur si simplu în chiar primul său sezon cu o sumă de 20 de goluri marcate.Sevilla a reuşit
sa se califice intr-o cupă europeană după nouă ani.Promisiune indeplinită.
In vara lui 2004 s-a făcut încă un efort de a întări echipa, fiind promovati din echipele de juniori , Jesus Navas si Sergio Ramos, plecarea
lui Reyes la Arsenal, fiind astupată prin aducerea unui alt brazilian, mijlocasul vedetă al celor de la Santos , Renato Dirnei.Mesajul continua
sa relaţioneze cu cel precedent “VISUL CONTINUĂ” şi deşi Sevilla pierde calificarea in Champions League pe ultima sută de metri, reuşeste totusi
o a doua calificare consecutivă in cupa UEFA.
Ratarea calificării in Champions League, atinge moralul suporterilor, clubul vazăndu-se nevoit sa apeleze încă o data la orgoliul sevillist.
Trebuia scos pieptul inainte si urmatoarea campanie de promovare sloganul este “POTI FII SUPORTER AL ALTEI ECHIPE?”.Evident că ţinta a fost atinsă, iar clubul nu a dat nici un pas inapoi , chiar dacă golgeterul Julio Baptista si copilul-minune Sergio Ramos aleg să plece la Real Madrid.Este adus un portar ce dă siguranţă, Palop, jucători de creaţie precum Maresca sau Luis Fabiano, Kanoute care la momentul respectiv a fost considerat un transfer ciudat pentru ca mai apoi sa devina spectaculos si bomba mediatică Javier Saviola.
….
Iată mai jos cateva exemple edificatoare ale politicii de transferuri.
Se ajunge in acea finala de cupa UEFA ratată de Steaua , Middlesbrough este de-a dreptul desfiinţată şi cu o altă participare in cupa UEFA
clubul reaminteşte ” visurile se implinesc” avertizand ” va urma ceva mai bun”.Pariul a fost caştigat.Sezonul 2006/2007 incepe şi soseşte
Supercupa Europei caştigată in dauna Barcelonei iar in octombrie 2006 Sevilla se instalează pe primul loc in rankingul cluburilor europene
, loc de pe care până in prezent nu a fost coborâtă.Urmează o inşiruire de trofee caştigate ,Cupa Spaniei, Cupa UEFA, Supercupa Spaniei si calificarea in Champions League după o pauză de 50 de ani.
In patru ani trecuţi de la acel “Abonează-te la a visa” progresul sportiv si social al clubului Sevilla a fost incredibil.In vara 2006 a fost nevoie să se facă liste de aşteptare pentru cei ce doreau sa devina abonaţi ai clubului.In 2007 pe această listă sunt trecute peste 10 000 de persoane, care mai mult ca sigur vor fi nevoiţi sa aştepte mult timp până vor obţine un abonament FC Sevilla.Şi asta pentru că in faţa acestui nou sezon se aşteaptă ca cei 41.600 de actuali abonaţi sa işi reînnoiască abonamentele,iar deschiderea acelei liste se prevede a fi dificil de realizat.Toate acestea , in patru ani nebuni, vertiginoşi, plini de succese, greu de explicat, ani care au schimbat sloganul in
“VREI MAI MULT? VISEAZĂ SI ABONEAZĂ-TE”
.....
beleaua
1 comentarii:
Ca de obicei.. foarte bun articol..Felicitari !! Sa stii ca am sa te si critic daca o sa scrii prost.. sper sa n-am ocazia :)
Trimiteți un comentariu